آیامیدانید ...؟ 4

آیامیدانید ...؟

آیا میدانید اولین مشکل پیامبراسلام برای تبلیغ دین شریف اسلام چه بوده است؟

طبق آیه 94 و 95 سوره الحجر اولین مشکلی که پیامبراسلام برای دعوت به اسلام با آن درگیربودند، تمسخربوده است.

فَاصْدَعْبِمَاتُؤْمَرُوَأَعْرِضْ عَنِ الْمُشْرِکِینَ (الحجر/ 94)

آنچه رامأموریت داری، آشکارا بیان کن ! وازمشرکان رویگردان(وبه آنها اعتنا نکن(

إِنَّاکَفَینَاکَ الْمُسْتَهْزِئِینَ (الحجر/ 95)

ما شرّ استهزا کنندگان را ازتو دفع خواهیم کرد؛

آیه فوق مربوط به پیامبر اسلام است، در حالی که در آیات متعدد دیگری خداوند به مسخره شدن همه پیامبران اشاره کرده اند ، آیاتی از قبیل :

یاحَسْرَةًعَلَى الْعِبَادِ مَایأْتِیهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلَّا کَانُوا بِه ِیسْتَهْزِئُونَ (یس/30)

"افسوس براین بندگان که هیچ پیامبری برای هدایت آنان نیامد مگراینکه او را استهزا می‌کردند!"

وَمَا یأْتِیهِمْ مِنْ نَبِی إِلَّا کَانُوا بِهِ یسْتَهْزِئُونَ(الزخرف/7)

ولی هیچ پیامبری به سوی آنها نمی‌آمد مگراینکه او را استهزا می‌کردند.

و ...

 

می توان گفت که مسخره شدن جزء مشکلاتی بوده است که همه پیامبران با آن مواجه بودند. ما هم که انشاالله  در مسیر پیامبران حرکت می کنیم، نباید از تمسخر دیگران دلسرد شویم.

سوال: چگونه می شود همه پیامبران که بهترین عاملان به احکام و حدود الهی بودند توسط مردم نادان مورد تمسخر قرار گرفته باشند؛ ولی ما که خود را پیرو پیامبران می دانیم و به گَرد پای پیامبران هم نمی رسیم، مورد تمسخر قرار نگیریم ؟

 

آیا در قرآن برای راهپیمایی هم آیه داریم؟

کسی از من پرسید: ما در قرآن برای راهپیمایی هم آیه داریم؟ گفتم بله: قرآن می‌فرماید:

«وَ لا یَطَؤُنَ مَوْطِئاً یَغیظُ الْکُفَّارَ وَ لا یَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلاً إِلاَّ کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لا یُضیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنینَ» توبه/120

قدمی را برنمی دارید که بواسطه آن کفّار به غیظ می‌آیند مگر اینکه در مقابل آن برای شما عمل صالح نوشته می‌شود.
«یَطَؤُنَ»: یعنی حرکت دست جمعی و راهپیمائی، پس این راهپیمائی هم عمل صالح است.

منبع : سوال چهارم در صفحه -->       http://gharaati.ir/show.php?page=darsha&id=747

دعوت مراجع تقلید برای حضور در راهپیمایی روز قدس

دعوت مراجع تقلید

برای حضور در

راهپیمایی روز قدس

دعوت مراجع تقلید برای حضور در راهپیمایی روز قدس

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله مکارم شیرازی در پیامش آورده است: روز قدس روز خروش همه مسلمانان علیه رژیم غاصب است که امسال نقاب از چهره وحشیانه خود برداشته و در غزه صدها نفر را شهید و هزاران نفر را مجروح کرده است.

وی افزود: امروز حامیان رژیم صهیونیستی و اسرائیل از هر زمانی رسواتر شده اند و مسلمانان باید از این فرصت استفاده کنند و دست به دست هم دهند و اگر برخی دولت های اسلامی کوتاهی می کنند، ملت های مسلمان به خروش آیند و بتوانند ان شاء الله این رژیم را درتمام دنیا منفور و حامیانشان را رسوا کنند.

آیت الله نوری همدانی هم در پیامش آورده است به مردم مظلوم فلسطین و غزه می گوییم شما تنها نیستید و دل های همه مسلمانان و آزادیخواهان با شماست و از شما حمایت خواهند کرد.

پیام ما در روز قدس که روز اسلام است به استکبار جهانی و دولت هایی که با آنها همراه و همصدا هستند بعد از محکوم کردن جنایاتشان این است که روزگار دروغ ، فریب و تزویر به پایان رسیده و عدالت و آزادی خواهی در جهان استقرار پیدا خواهد کرد.

آیت الله علوی گرگانی هم در بخشی از پیامش آورده است.. امت بزرگ اسلام ، آزادگان جهان ، ای آنانکه قلبشان برای آزادی ، عدالت وامنیت می تپد هنگام فریاد فرا رسیده ، روز قدس روز فریاد بر سرظالمان و ستمگران ، روز اسلام ، روز تلاش برای آزادی مردم مظلوم و رنجدیده فلسطین ، روز غرش علیه استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل است.

آیت الله جوادی آملی نیز گفت: همه مسئولان و ملت ایران در داخل و خارج باید در روز قدس در حمایت از فلسطین در راهپیمایی شرکت کند.

وی افزود: حال انتفاضه و راهپیمایی کمترین کار است که باید انجام دهیم.

آیت الله سبحانی ، هم مسلمانان را به شرکت گسترده در راهپیمایی یوم الله قدس دعوت کرد.

این مرجع تقلید شیعیان گفت: مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان ، محل معراج رفتن پیامبر اسلام (ص) برای مسلمانان اهمیت فراوانی دارد و این مقام باید در اختیار مسلمانان باشد.

آیت الله سبحانی افزود: عده ای نژادپرست از شرق و غرب آمدند و بر این مکان مقدس مسلط شدند لذا مسلمانان باید با چنگ و دندان قدس را باز پس گیرند.

وی گفت: در روز جهانی قدس که به فرمان امام خمینی (ره) اعلام شده است باید لبیک بگوییم ، علیه رژیم صهیونیستی شعار دهیم و حق مسلمانان را بازپس بگیریم.

منبع : http://www.radiopayam.ir

قتل عام کودکان فلسطینی، نشانه حضور در راهپیمایی روز قدس است

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان؛
قتل عام کودکان فلسطینی، نشانه حضور در راهپیمایی روز قدس است
کشتاری سبوعانه، بی رحمانه و بی شرمانه علیه کودکان، زنان و آورگان مظلوم غزه، نشانه درماندگی و استیصال صهیونیسم در مقابل مقاومت اسلامی است.


 

به گزارش ایلنا از رشت، در این پیام مهدی حاجتی از فرهنگیان، دانش آموزان و آحاد مردم دعوت کرد که در راهپیمایی روز قدس شرکت نمایند متن پیام به شرح ذیل است:
روز جهانی قدس امسال در حالی از راه می رسد که وجدان‌های آگاه مردم جهان شاهد یکی از فجیع ترین نسل کشی‌ها و قتل و غارت های دژخیمان صهیونیست در طول تاریخ حیات منحوس خود است، کشتاری سبوعانه، بی رحمانه و بی شرمانه علیه کودکان، زنان و آورگان مظلوم غزه، نشانه درماندگی و استیصال صهیونیسم در مقابل مقاومت اسلامی است.
آموزش و پرورش گیلان با بهره‌گیری از یادگار ارزشمند و میراث گرانبهای امام راحل عظیم‌الشأن،اعلام می‌دارد که امروز به رغم همه تلاش‌های گسترده لابی‌های قدرتمند صهیونیستی به همراه حمایت‌های اربابان زورگوی استکباری، مسأله فلسطین به عنوان مسأله‌ای دینی و مهم‌ترین دغدغه جهان اسلام و بلکه آحاد حق‌طلب و آزادیخواه جامعه جهانی بدل شده و با شکست‌های پی در پی اسرائیل غاصب در سراشیبی سقوط و ورطه انحطاط قرار گرفته و محور مقاومت و بیداری در فلسطین، لبنان، سوریه و عراق و سایر بلاد در برابر توطئه‌های شوم در برخی کشورهای اسلامی را چشم‌اندازی امیدبخش، پیروز واقعی صحنه رویارویی جبهه حق و کفر می داند.
در این راستا از همه فرهنگیان، دانش آموزان  و آحاد مختلف مردم شریف گیلان دعوت می‌شود تا همگام و همصدا با سایر مسلمانان غریو رهایی و آزادی قدس شریف و شعار نابودی کفر و استکبار را سر داده و در صفوفی متحد و یکپارچه در جمعه آخر رمضان‌المبارک و در عرصه هنرنمایی ماه عبودیت و بندگی، برائت خود را از کفار و مشرکین و طاغوتیان اعلام کنند.

پایان پیام

منبع : http://www.ilna.ir